Skip to main content
Σούπερ Μάρκετ

Αν και αρχικά δήλωναν πλήρη «άγνοια» για το μέτρο που προωθούσε η κυβέρνηση για ευκρινέστερη αναγραφή της τιμής ανά κιλό ή μονάδα προϊόντος, εκπρόσωπος του κλάδου αναφέρει στον «Ε.Τ.» ότι οι αλυσίδες περιμένουν την απόφαση ώστε να δουν ακριβώς τις προϋποθέσεις που ζητούνται για τις σημάνσεις των προϊόντων και στη συνέχεια να συμμορφωθούν. «Είμαστε στην αναμονή για την απόφαση, να δούμε πώς ακριβώς πρέπει να είναι τα ταμπελάκια, για να τα φτιάξουμε. Αν και είναι πρόσθετο κόστος για εμάς, είναι μια απλή διαδικασία η αλλαγή», υπογραμμίζει η ίδια πηγή.

Σημειώνεται ότι, μετά από καταγγελίες που αφορούν σε παραπλανητικές μεθόδους ορισμένων σούπερ μάρκετ, τα οποία αναγράφουν τις τιμές με μεγάλα γράμματα και τις ποσότητες σε υποδιαιρέσεις του κιλού, κυρίως στα χύμα προϊόντα, το υπουργείο Ανάπτυξης θα θεσμοθετήσει την υποχρεωτική αναγραφή των τιμών ανά κιλό με την ίδια γραμματοσειρά. Για παράδειγμα, μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ διαφήμιζε με ταμπέλα τυρί που πωλούσε στην τιμή των 6 ευρώ, ωστόσο από κάτω με «ψιλά γράμματα» ανέφερε ότι επρόκειτο για 500 γραμμάρια και όχι για κιλό, όπως γίνεται συνήθως.

Αν και σύμφωνα με τον Αδωνη Γεωργιάδη η πρακτική αυτή δεν είναι παράνομη, εφόσον αναγράφει την πραγματική ποσότητα, έχει παραδεχτεί ότι δημιουργεί σύγχυση στους καταναλωτές. «Πρέπει η τιμή ανά κιλό να είναι πολύ περισσότερο ευκρινής στα ταμπελάκια έτσι ώστε η πληροφορία στον καταναλωτή να είναι απολύτως δεδομένο ότι φτάνει σωστά», έχει δηλώσει χαρακτηριστικά. Μάλιστα, είχε δώσει και μια άτυπη «περίοδο χάριτος» στις αλυσίδες να αλλάξουν από μόνες τους τις σημάνσεις, δεδομένου ωστόσο ότι τρεις εβδομάδες μετά δεν προχώρησαν σε καμία κίνηση, αποφάσισε την έκδοση Υπουργικής Απόφασης που θα καθιστά υποχρεωτική τη συμμόρφωση με τη νέα οδηγία.

Πάντως, άλλο στέλεχος του λιανεμπορίου τροφίμων, αν και επισημαίνει ότι οι αλυσίδες θα προσαρμοστούν στη νέα απόφαση, εκφράζει τη δυσαρέσκειά του με τα όσα έχει επιφορτιστεί ο κλάδος το τελευταίο διάστημα. «Από την πανδημία μέχρι και σήμερα, μας δίνουν συνέχεια νέες οδηγίες. Μία για τον αριθμό των ατόμων που θα εισέρχονται στα καταστήματα, μία για το πλαφόν στον αριθμό τεμαχίων ορισμένων προϊόντων, μετά να φτιάξουμε το “καλάθι του νοικοκυριού”, να αλλάξουμε τις ταμπέλες, να προσθέσουμε τρόφιμα για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, τώρα να αλλάξουμε πάλι ταμπελάκια. Ολα αυτά κοστίζουν και σε χρήμα και σε χρόνο», σημειώνει στον «Ε.Τ.» εκπρόσωπος μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Προσθέτει δε ότι δεν μπορεί να «πληρώνει» όλη η αγορά το… μάρμαρο για μια μέθοδο τιμολόγησης που ακολουθούν κάποιοι «παίκτες», καθώς πρόκειται για μεμονωμένα περιστατικά.

ΚΡΥΦΕΣ ΑΝΑΤΙΜΗΣΕΙΣ

Εντείνεται το φαινόμενο συρρίκνωσης των συσκευασιών

Από την πλευρά τους, οι καταναλωτικές οργανώσεις κρίνουν ότι είναι απαραίτητο το εν λόγω μέτρο, δεδομένου ότι τους τελευταίους μήνες, πέρα από τις ανατιμήσεις στο σύνολο των προϊόντων, καλπάζει και το φαινόμενο «shrinkflation», που προέρχεται από τις λέξεις shrink (συρρικνώνω) και inflation (πληθωρισμός). Αυτή είναι η τακτική των βιομηχανιών να συρρικνώνουν τις συσκευασίες και το περιεχόμενό τους και να διατηρούν σταθερή ή ακόμα και να αυξάνουν την τιμή.

Οπως αναφέρουν στον «Ε.Τ.» στελέχη της αγοράς, πρόκειται για μια πρακτική που ακολουθούν κατά κόρον οι βιομηχανίες στις ΗΠΑ και σε μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες εδώ και αρκετά χρόνια, για λόγους μάρκετινγκ, αλλά και περιορισμό του αυξημένου κόστους παραγωγής. Ηδη τους τελευταίους μήνες, σε μια σειρά προϊόντων, όπως απορρυπαντικά, βρεφικές πάνες, σάλτσες, καφέδες, σοκολατοειδή, γιαούρτια, τυροκομικά, ψωμί του τοστ κ.λπ., οι βιομηχανίες μειώνουν ελαφρώς το περιεχόμενο των συσκευασιών και το πουλάνε στην ίδια τιμή με πριν ή και ακριβότερα. Και μπορεί μεν οι συσκευασίες να αναγράφουν την πραγματική (μειωμένη) ποσότητα, ωστόσο οι καταναλωτές καλούνται να πληρώσουν τα ίδια ή και περισσότερα.

«Η τάση αυτή αναμένεται να ενισχυθεί τους επόμενους μήνες, καθώς το κόστος της βιομηχανίας έχει αυξηθεί και παράλληλα πρέπει να κρατήσουμε όσο το δυνατόν χαμηλότερα τις τιμές για να μπορούν οι καταναλωτές να αγοράζουν», σημειώνει στον «Ε.Τ.» στέλεχος μεγάλης βιομηχανίας τροφίμων. Από την άλλη, εκπρόσωπος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων δηλώνει ότι, όταν τα τιμολόγια των προμηθευτών αναγράφουν μια συγκεκριμένη τιμή, δεν μπορούν τα σούπερ μάρκετ να πουλούν φθηνότερα, επειδή έχει μικρύνει η συσκευασία.

Νερό στο μύλο των βιομηχανιών φαίνεται να ρίχνει πάντως και η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, καθώς επισημαίνει ότι η σμίκρυνση των συσκευασιών δεν είναι παράνομη, αρκεί να μην παραβιάζει τη νομοθεσία για το περιθώριο κέρδους.
Πηγή

Larissa News - Τελευταία Νέα

Συμμετοχή της Λάρισας στο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Μάθησης της UMESCO

Συμμετοχή της Λάρισας στο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Μάθησης της UMESCO

Με αφορμή τον εορτασμό για τα 10 χρόνια από την ίδρυση του Παγκοσμίου Δικτύου των Πόλεων που Μαθα...
Ημέρα Καριέρας από τη ΔΥΠΑ Λάρισας στο Grecotel Larissa Imperial

Ημέρα Καριέρας από τη ΔΥΠΑ Λάρισας στο Grecotel Larissa Imperial

Η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) διοργανώνει την 22η Ημέρα Καριέρας στη Λάρισα το Σάββατο 18...
Νέοι βανδαλισμοί στον περιφερειακό του αλσυλλίου στα Φάρσαλα

Νέοι βανδαλισμοί στον περιφερειακό του αλσυλλίου στα Φάρσαλα

Μπροστά σε ένα δυσάρεστο θέαμα βρέθηκαν για μία ακόμη φορά διερχόμενοι πολίτες καθώς και οι υπηρε...
Στα Φάρσαλα ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός

Στα Φάρσαλα ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός

Επίσκεψη στα Φάρσαλα πραγματοποίησε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, ο οποίος συναντή...